Wersja obowiązująca z dnia

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej - GP

  • Naczelnik Wydziału:
    Małgorzata Nowicka
  • Siedziba:
    Urząd Miejski ul. Mickiewicza 24 14-100 Ostróda
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:

1) prowadzenie spraw z zakresu ładu i planowania przestrzennego, w tym prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i zarządzanie mieniem gminnym,
2) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
3) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
4) opracowywanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
5) przeprowadzanie postępowań w sprawie wydawania decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
6) prowadzenie spraw z zakresu sporządzania i aktualizacji studium uwarunkowań, kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
7) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
8) prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków;
9) opracowywanie Programu Opieki nad Zabytkami;
10) opiniowanie projektów robót geologicznych,
11) prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
12) procedura naliczenia opłaty planistycznej,
13) wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości do celów notarialnych i do ewidencji gruntów i budynków,
14) przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom, placom i skwerom w mieście Ostróda,
15) przeprowadzanie procedury wykupu gruntów przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod drogi publiczne lub wypłaty odszkodowań,
16) przeprowadzanie postępowań dotyczących podziału i rozgraniczania nieruchomości,
17) przeprowadzanie procedury związanej z ustaleniem opłat adiacenckich z tytułu podziałów geodezyjnych nieruchomości,
18) przygotowanie ofert inwestycyjnych nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
19) przygotowanie oraz przeprowadzanie przetargów na sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych lub oddania nieruchomości niezabudowanych lub zabudowanych w użytkowanie wieczyste,
20) przeprowadzanie spraw dotyczących przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
21) prowadzenie spraw dotyczących wynajmu, dzierżaw i użyczenia nieruchomości stanowiących własność Miasta,
22) przygotowywanie i przeprowadzanie spisów rolnych i wyborów do izb rolniczych,
23) wydawanie poświadczeń w sprawach zatrudnienia i pracy w gospodarstwach rolnych,
24) prowadzenie spraw dotyczących ustanawiania służebności przesyłu na gruntach komunalnych,
25) prowadzenie spraw dotyczących przeprowadzania procedury komunalizacji mienia Skarbu Państwa,
26) wykonywanie czynności związanych z realizacją przysługującego miastu prawa pierwokupu,
27) współpraca z Miejską Administracją Budynków Komunalnych Sp. z o.o. w Ostródzie w sprawach dot. nieruchomości będących w zasobach miasta,
28) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów – wydawanie zawiadomień i zaświadczeń,
29) przeprowadzania procedury nabycia i zbycia nieruchomości oraz oddania w użytkowanie wieczyste w trybie bezprzetargowym, w drodze darowizny oraz w drodze zamiany,
30) przekazywania nieruchomości w trwały zarząd,
31) prowadzenie spraw związanych z produkcją rolną i leśną na terenie Miasta,
32) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
33) prowadzenie spraw dotyczących ustanawiania na nieruchomościach gminnych służebności gruntowych oraz służebności przesyłu,
34) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem prawa do gruntów, w tym przygotowanie wniosków do ksiąg wieczystych dla nieruchomości gminnych,
35) prowadzenie elektronicznych systemów finansowo-księgowych na potrzeby Wydziału Finansowo-Budżetowym dotyczących gospodarowania nieruchomości komunalnymi m.in. w zakresie umów: zbycia, nabycia, oddania w użytkowanie wieczyste, przekształcenia gruntów z użytkowania wieczystego w prawo własności dzierżawy, najmu, aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste gruntów i przekształceń użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności oraz ewidencji geodezyjnej środków trwałych,
36) współpraca z organami, które gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
37) prowadzenie spraw związanych z nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta oddanymi w użytkowanie wieczyste (aktualizacja opłat, wydawanie zaświadczeń),
38) prowadzenie spraw związanych z nieruchomościami stanowiącymi własność innych podmiotów, których użytkownikiem wieczystym jest Miasto,
39) przygotowanie nieruchomości będących w zasobie Miasta do zbycia, oddania w użytkowanie wieczyste lub zamiany,
40) wydawanie zgody na umieszczenie reklam na terenach stanowiących własność Miasta,
41) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie realizacji Uchwały krajobrazowej, inwentaryzacja i analiza przestrzeni miejskiej pod kątem nieprawidłowości w zakresie przestrzegania zapisów uchwały krajobrazowej,
42) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych i użytkowych na rzecz najemców oraz wydawanie zezwoleń oraz oświadczeń w sprawie wykreślenia hipotek z ksiąg
wieczystych,
43) postępowanie w sprawie zwrotu bonifikat z tytułu sprzedaży lokali mieszkalnych,
44) prowadzenie spraw związanych z regulowaniem i zmianą udziałów w częściach wspólnych budynku,
45) współpraca z zarządcami ogrodów działkowych,
46) przekazywanie nieruchomości gminnych aportem spółkom komunalnym, prowadzenie spraw dotyczących mienia pozostawionego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
47) przejmowanie wszystkich sieci i urządzeń trwale związanych z gruntami miejskimi.

  • Telefon kontaktowy:
    89 642-94-23
  • Godziny urzędowania:
    7:30 - 15:30